Пропонуємо до Вашої уваги 15 несподіваних прийомів спілкування. Коли спілкуєтесь один з одним, спробуйте звернути увагу на свою поведінку.
- Якщо вам доводиться багато працювати з людьми, поставте позаду себе дзеркало. Багато клієнтів будуть вести себе ввічливіше – адже нікому не хочеться бачити себе злим і роздратованим.
- Якщо ви на зборах очікуєте від кого-то різкої критики, намагайтеся сісти поруч з цією людиною. У цьому випадку він, швидше за все, пом’якшиться і не зможе влаштувати вам прочухана з тією ж силою, яку він міг би відчути, будучи на деякій відстані від вас.
- Як тільки ви позначили свою позицію в суперечці – не кажіть більше нічого, це буде не на вашу користь. Зачекайте і дозвольте вашому опоненту обміркувати ваші слова і відповісти.
- У суперечці важливий порядок аргументів. В першу чергу потрібно приводити сильний аргумент, потім один слабший і останнім – найсерйозніший аргумент.
- Якщо вас намагаються розсердити – не піддавайтеся на провокації і зберігайте спокій. Це збентежить вашого опонента, і йому доведеться грати за вашими правилами.
- У конфліктних ситуаціях намагайтеся уникати слів «ти» / «ви». Це найчастіше звучить як звинувачення і навряд чи допоможе. Спробуйте говорити «я вважаю» або «мені здається». Ніхто не стане заперечувати ваші почуття. І це відмінний старт для пошуку спільного рішення.
- Знайомлячись з новою людиною, спробуйте розглянути колір його очей. І посміхніться. Так ви затримаєте погляд на пару секунд довше і розташуйте до себе співрозмовника.
- Дозвольте дитині самій вирішувати деякі питання. Наприклад, в яких черевиках піти на прогулянку – з акулами або з динозаврами. Він буде задоволений, що сам може контролювати ситуацію.
- Перше побачення краще проводити в такому місці, де ви можете отримати більше позитивних емоцій. Згодом приємні враження будуть асоціюватися з вами.
- Якщо ви будете висловлювати щиру радість при зустрічі з людьми, то і вони врешті-решт стануть реагувати так само. Можливо, не з першого разу, але це завжди спрацює.
- У суперечках намагайтеся дотримуватися перевірених фактів, а не розпливчастих думок і чуток. Так у вас буде менше шансів потрапити в дурну ситуацію, якщо інформація виявиться невірною.
- Якщо відповідь співрозмовника вас не влаштовує або ви відчуваєте, що він неповний, що не перепитуйте. Просто уважно подивіться людині в очі. Тоді він буде змушений продовжити розмову.
- Навчіться ставити не тільки «закриті» питання (на які можна відповісти «так» або «ні»), а й «відкриті», що вимагають розгорнутої відповіді. Уміло поєднуючи їх в діалозі, ви зможете направляти розмову в потрібне русло.
- Після знайомства звертайтеся до людини по імені, навіть якщо він йде через 5 хвилин. Краще сказати «До побачення, Олександр!», Ніж просто «До побачення!», – це формує більш довірче та дружнє ставлення.
- Коли сміються кілька людей в групі, кожен інстинктивно дивиться на того, хто йому більше симпатичний. Або на людину, яку він хотів би вважати близьким.