ЦНТТМ «Сфера» – простір формування технічного мислення дітей

Центр науково-технічної творчості молоді «Сфера» – простір формування технічного мислення дітей.

Для досягнення дитиною високих результатів у шкільному віці, потрібно розвивати її всебічно змалечку. Тим більше, що від рівня і якості «базового» мислення дитини залежить результат педагогічного впливу на неї у майбутньому.

Окрім того, зачатки технічного мислення необхідні дитині вже з малого віку, адже з раннього дитинства вона знаходиться в оточенні техніки, електроніки та навіть роботів. Цей тип мислення необхідний як для вивчення та експлуатації техніки, так і для введення дитини у техносвіт (привчати з раннього віку досліджувати послідовність – «кнопка – процес – результат» замість навчання простому бездумному «натисканню кнопки»). Окрім того  дитина повинна мати уявлення про початкове моделювання, як частини науково-технічної творчості. Основи моделювання мають бути присутні у процесі розвитку особистості кожної дитини так само, як знання про форму та колір.

Формування інтелектуальних та технічних якостей дитини має здійснюватися поступово та безперервно за допомогою направленого педагогічного впливу. Саме освітній простір ЦНТТМ «Сфера» забезпечує всі необхідні умови для цього процесу.

Послідовність формування інженерно-технічних здібностей дитини у закладі реалізується завдяки певній системі:

  • діяльності гуртків раннього розвитку дитини (4-6 років), метою яких є інтелектуально-творчий розвиток особистості;
  • початковому технічному моделюванню, LEGO-конструюванню (від 6 років);
  • авто-, судно-, авіа-моделюванню, конструюванню, LEGO-робототехніці, програмуванню, комп’ютерним технологіям, фото-відео зйомці та монтажу, радіоелектроніці тощо.

 

Окрім того Центр забезпечує потреби вихованців у профорієнтаційній та допрофесійній підготовці.

При цьому вікові рамки досить умовні і визначаються для кожної дитини індивідуально.

Формування інтелектуально-творчих здібностей дитини у ЦНТТМ «Сфера» здійснюється завдяки:

  • роботі кваліфікованих педагогів;
  • можливості вивчення основ технічної творчості широкого спектру у різноманітних гуртках;
  • забезпеченню необхідних умов (творчі та технічні лабораторії, дидактичні матеріали, обладнання тощо);
  • системі роботи з дітьми раннього віку;
  • діяльності гуртків художньо-естетичного напряму.

Запропоновані умови дозволяють зробити розвиток дитини більш легким, динамічним і забезпечити їй, у майбутньому, успіх у обраній діяльності.