Вчимо дітей аналізувати власну діяльність: підбиваємо підсумки навчального року

  Вимоги до сучасної людини змінились: тепер на перший план виходять не знання, а життєві компетенції. Однією з яких є самооаналіз. Навчання в школі – це не тільки вивчення теорем, а й важлива діяльність, яка займає тривалий період та на основі якої ми вчимося багатьом життєвим навичкам (витривалості, наполегливості, вміння долати перешкоди та труднощі та ін.). Також, на основі навчання як діяльності, легко розвинути ще одну важливу якість – самоаналіз. Часто діти чують: знову навчальний рік минув, а ти нічого не покращив (-ла)! Чому так виникає? Звичайно, в дитини може не бути достатньої мотивації для росту, однак часто, вона просто не знає, що робить не так. Учню здається, що він докладає значних зусиль, але результат не змінюється. Саме тому, важливо навчити дитину аналізувати власну діяльність, себе як особистість. Як це робити? Дуже просто! Заведіть блокнот чи зошит, де будуть такі пункти:
  • Мої досягнення за рік (важливо вписувати всі досягнення, навіть якщо вони здаються незначними. Наприклад, вперше отримав (-ла) 12 балів і т.д.)
Які мої дії дозволили досягнути успіху? Які риси мого характеру дозволили досягнути успіху?
  • Мої невдачі за рік
Чому, на твою думку, вони виникли? Які дії з мого боку сприяли їх виникненню? Які риси характеру сприяли їх виникненню?
  • Підсумок. (Обов’язково!)
Що я маю зробити, щоб не допустити помилок в наступному навчальному році? Які риси характеру потрібно розвивати більше, а які намагатись змінити? Хто, що може мені допомогти в цьому і як?   Ось таким, простим способом можна розвинути таку важливу для життя навичку як самооаналіз. Адже, якщо ми не будемо рухатись вперед і вдосконалюватись, то навряд досягнемо успіху в будь-якій сфері життя.